Audi

Jesteśmy najtańsi w EU. Przebijemy każdą ofertę na nowy samochód AUDI! Gwarantujemy rabaty od 15% do 25%

Koncern AUDI produkuje samochody w Niemczech, Brazyli oraz na Węgrzech.

Historia AUDI sięga 1899 roku, kiedy August Horch założył przedsiębiorstwo HORCH. W 1904 roku przeniósł zakłady do Zwickau. Po kłopotach finansowych i problemach w zarządzie odszedł w 1909 roku ze spółki i założył przedsiębiorstwo AUDI. W 1932 przedsiębiorstwo AUDI łącząc się z zakładami HORCH, WANDERER i DKW weszło do spółki AUTO UNION, której logo (cztery przeplatające się pierścienie, symbolizujące czterech udziałowców spółki) jest do dzisiaj używane przez AUDI.

Audi współpracuje z firmami Bose (samochodowe systemy audio) oraz Bang & Olufsen (wyższa klasa). Z Bose Sound System oferowany jest każdy model Audi, natomiast z Bang & Olufsen takie modele jak: A4, A5, A6, A8, Q5, Q7. Modele z tym systemem nagłośnienia charakteryzują się wysokim prestiżem i ekstrawagancją, przede wszystkim znakomitą jakością dźwięku w wyjątkowo dobrze wyciszonym wnętrzu samochodu AUDI.

AUDI zasłynęło następującymi rozwiązaniami technicznymi: seryjnie produkowany 5-cylindrowy silnik, po raz pierwszy zastosowany w Audi 100 5E (Typ43) w roku 1977 pierwszy na świecie 5-cylindrowy silnik wysokoprężny, Audi 100 5D (Typ43), rok 1978 stały napęd na 4 koła quattro w aucie sportowym i popularyzacja go w rajdach samochodowych, rok 1980
Audi 100 (Typ 44) – 1983 auto o najmniejszym wówczas współczynniku oporu powietrza Cx wynoszącym 0,3
całkowicie ocynkowana karoseria (Audi 100 od 1985). AUDI V81988, pierwsza luksusowa limuzyna ze stałym napędem na 4 koła AUDI V8 z roku 1994 – pierwsza luksusowa limuzyna z karoserią wykonaną z aluminium ASF (Audi Space Frame).
AUDI A2 pierwsze małe auto z nadwoziem wykonanym w całości z aluminium AUDI A2 1,2 TDI auto spalające średnio 3l/100 km oleju napędowego Silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim FSI Dwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG Znakomity System Audio klasy high-end Duńskiej firmy Bang & Olufsen w najwyższym poziomie Audio dostępnym w modelach Audi (po raz pierwszy zastosowany w Audi A8), który współpracuje z innowacyjną firmą Hgh-End Bang & Olufsen. Z rewelacyjnym nagłośnieniem z nowinkami takimi jak Processing platform (DSP), czy wysuwające się głośniki wysokotonowe Acoustic Lens Technology silnik podwójnie widlasty W12 o pojemności 6 litrów i mocy 420 KM (Audi A8 od 2001)..
5 zaworów na cylinder w silnikach długoskokowych Silnik widlasty diesla 6.0 V12 zaprezentowany po raz pierwszy w audi Q7 (1000 Nm i 500 KM).